Voor iedereen het juiste antwoord

Nieuwe VIND Hulpwijzers voor gemeenten Almelo en Den Helder live

De afgelopen weken zijn er weer twee VIND Hulpwijzers live gegaan. Op 7 juni werd de sociale kaart van gemeente Almelo officieel gelanceerd en iets meer dan een maand later op 12 juli was gemeente Den Helder aan de beurt. Vanaf nu kunnen alle inwoners van gemeenten Almelo en Den Helder Hulpwijzer dus terecht op VIND Hulpwijzer voor antwoorden op hulpvragen op het gebied van zorg, werk, geldzaken en jeugd. VIND Monique Budde – voorzitter van Almelo Sociaal en betrokken bij de testfase van de website – was aanwezig bij de lancering en vertelde het Almelo’s Weekblad dat ze de website zeer toegankelijk vond: ‘Vaak zijn dit soort websites ingewikkeld door het complexe taalgebruik en de lastige opbouw. Om die reden hebben ze er bij de Sociale kaart voor gekozen om te werken met duidelijke vragen, korte zinnen en een heldere route’. In het Noordhollands Dagblad en in een nieuwsbericht van de gemeente gaf Pieter Kos, wethouder Sociaal Domein in Den Helder aan trots te zijn op de nieuwe website: “Den Helder kent een breed en kwalitatief goed aanbod van hulp aan onze inwoners. Wanneer een inwoner hulp kan gebruiken is het belangrijk dat deze ook makkelijk en snel te vinden is.”

Hulpwijzer kenmerkt zich door een duidelijke vraaggeleiding,  publieksvriendelijke teksten en het ‘mobile first’ ontwerp. Daarnaast verwijst VIND Hulpwijzer de gebruiker gelijk door naar de juiste instantie en voldoet de website aan de voor overheid verplichte internationale webrichtlijnen. Zo is de Hulpwijzer door iedereen te gebruiken, op elk moment, en vanaf elk beeldscherm met toegang tot internet.

De nieuwe VIND Hulpwijzers zijn te vinden op www.ikhebeenvraagalmelo.nl en www.hulpwijzerdenhelder.nl