Voor iedereen het juiste antwoord

Sociale kaart en activiteitenkalender voor gemeente Veenendaal

 

Gemeente Veenendaal ging op 27 januari live met een nieuwe VIND Hulpwijzer. VIND Hulpwijzers zijn websites die inwoners van gemeenten antwoord geven op vragen over thema’s als zorg, welzijn, werk en inkomen en jeugd en gezin. Ze zijn responsive, webrichtlijnenproof en mobile first ontworpen. Daarnaast worden ze – net als de andere VIND producten - zeer publieksvriendelijk geschreven. Het resultaat is een optimaal toegankelijke website.

Projectleider Michan Biesbroek: ‘ik ben erg blij met de inzet van het team. Niet alleen is de implementatie op tijd en naar volle tevredenheid van de klant  opgeleverd, ook hebben we tijdens het project op aanvraag van de klant een extra module ontwikkeld en in productie genomen. Hierdoor is Sociale kaart Veenendaal de eerste VIND Hulpwijzer met een activiteitenkalender’.

Wethouder Marieke Overduin van de gemeente Veenendaal sprak met lokale media over de lancering van hun nieuwe sociale kaart: ‘Veel inwoners van Veenendaal ervaren een drempel bij het vragen om hulp of informatie. Deze drempel wordt met de sociale kaart verlaagd. Het is een toegankelijke website geworden met goede informatie in begrijpelijke taal. Inwoners worden snel en doelgericht geïnformeerd of verder geleid naar de juiste instantie. De sociale kaart draagt dan ook bij aan de zelfredzaamheid van onze inwoners. Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarmee beantwoorden we aan een behoefte die er al jarenlang was onder onze inwoners en maatschappelijke instellingen.’

De nieuwe VIND Hulpwijzer is te vinden op www.socialekaartveenendaal.nl. Wilt u meer informatie over VIND Hulpwijzer? Kijk op onze vernieuwde productpagina